zondag 21 oktober 2012

Bramentaartjes

Zondag, bak dag?
Het begint erop te lijken
Het is herfst
En dan krijg ik altijd zin om te bakken
 
Vandaag maakte ik
bramentaartjes
In de vriezer had ik nog
een restje bramen liggen
 
Daarvan maakte ik
dit:
 
Oww en wat zijn ze lekker
Al heb ik ze nog alleen
warm geproefd
hmmmm
 
 
Het recept wil ik jullie
niet onthouden
het is super simpel
hier komt het
 

 
250 gram bloem
125 gram roomboter (mag koud)
1 ei
150 gram suiker
4o gram suiker
 (voor het zoeten van de bramen)
1 zakje vanille suiker
snufje zout
2 theelepels bakpoeder
(bedenk me nu dat ik die vergeten was,
dus die kun je eruit laten :) )
250 gram bramen
 
 
Doe de ingrediƫnten bij elkaar
in een kom
en kneed ze tot een mooie bal
laat de bal 30 min rusten op een koele plek
 

Verwarm de oven voor op 200 graden
en neem een muffinvorm (12 muffins)
en vet deze in
Bekleed elk vormpje met een stukje deeg
bramen erin, beetje suiker erover
en dek de bramen af met een beetje deeg (in zelf gewenste vorm)
 
Dan ca. 15-20 min in de over
en klaar
(warm bijzonder lekker)
 
 
 

Smakelijk eten
en
een fijne dag!


1 opmerking: